19 Mart 2019 Salı

Scrum - Story Point

Giriş
Yapılacak işe ne kadar efor harcanacağını belirtmek için kullanılır. Açıklaması şöyle.
Story Points Estimate Effort Not Just Complexity
Dikkate alınacak bazı noktalar şöyle
Örnek - Öğrenme Eğrisi
Normalde kolay görünen ancak ilk defa yapılacak bir iş olsun. Öğrenme eğrisini de göz önüne alarak risk payını biraz artırarak 2 yerine 8 verebiliriz.

Örnek - Ameleliği Çok Olan İş
Normalde kolay ancak çok uzun süren bir iş olsun. Excel'den X kriterine uyan kayıtları gözle inceleyerek bir dosyaya yazmak olsun. Bu durumda 2 yerine yine 8 verebiliriz.

Scrum Master Story Point Verir mi ?
Eğer Scrum Master (SM) yazılım geliştirme işi yapıyorsa verebilir, yapmıyorsa vermemesi daha uygun. Açıklaması şöyle
If you do development work in the sprint, you should estimate. If you don't, then it's better you skip on providing your own story points estimates.

You can help your team with information and advice, and support them to reach consensus, but you should let the people that do the work perform the estimates, otherwise you might be influencing them in one direction or another and then you won't have neck in the game when it comes to actually doing the work.

If the team appreciates your input and wants you to provide an estimate for user stories, that's fine, but it's better to focus more on your role as Scrum Master, and not create precedents that then can lead to you doing more in depth tech stuff and less Scrum Master"ing".
1. Story Point Sayısı
Story Point için sayı kullanılmak zorunda değildir ancak sanırım herkes sayı kullanıyor :)

1.1 Fibonacci Sayıları
Bazen Fibonacci sayılarını kullamak işleri kolaylaştırabilir. Fibonacci'de sayıların hızla büyür. Böylece, büyük sayıyı görünce o işin biraz daha kırılması gerektiği görülebilir. Açıklaması şöyle.
The reason for using the Fibonacci sequence is to reflect the uncertainty in estimating larger items. A high estimate usually means that the story is not well understood in detail or should be broken down into multiple smaller stories. Smaller stories can be estimated in greater detail. It would be a waste of time to discuss if it is 19, 20 or 25 the story is simply too big.
1.2 Kendi Sayı Eksenimiz
Kendimize göre şöyle bir sayı ekseni oluşturabiliriz. Burada önemli olan sayıların hızla büyüyor olması.
0.5, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 20, 40, 100
Kolay İşler 0.5 , 1, 2 kolay işler için.
Orta Karak İşler : 3, ,5 , 8 orta karar (medium effort) işler için kullanılabilir.
Zor İşler : 13, 20 , 40 zor işler için kullanılabilir.

2.  Planning Poker
Bazı projelerde Planning Poker oynanır. İnsanların fikirleri birbirlerini etkilemesin diye herkes düşüncesini aynı anda ortaya koyar. Bazı projelerde ise Team Estimation Game oynanır. Amaç hikayeye bir puan vermektir.

3. Story Point'in Saate Çevrilmesi
Saate çevrilebilir veya çevrilmeyebilir. Açıklaması şöyle.
Ideally sprint Tasks are given story points which may or may not convert to duration(as in PMP).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder