3 Boyutlu Matris
Şöyle yaparız. Koordinatlardan belleğe, bellekten koordinatlara erişim imkanı verir.
Tersçapraz (Transpose)
- Satırları sütun haline getirmek veya
Şöyle yaparız. Koordinatlardan belleğe, bellekten koordinatlara erişim imkanı verir.
template<class T>
class Matrix3D // minimal
{
public:
using value_type = T;
using iterator = std::vector<value_type>::iterator;
private:
std::vector<value_type> _data;
size_t _sizex, _sizey, _sizez;
size_t index_from_coords(size_t x, size_t y, size_t z) const
{
return x*_sizex*_sizey + y*_sizey + z;
}
std::tuple<size_t, size_t, size_t> coords_from_index(size_t index) const
{
const size_t x = index / (_sizex * _sizey);
index = index % x;
const size_t y = index / _sizey;
const size_t z = index % _sizey;
return make_tuple(x, y, z);
}
public:
Matrix3D(size_t sizex, sizey, sizez) : _sizex(sizex), ... {}
T& operator()(size_t x, size_t y, size_t z) // add const version
{
return _data[index_from_coords(x, y, z)];
}
std::tuple<size_t, size_t, size_t> coords(iterator it)
{
size_t index = std::distance(begin(_data), it);
return coords_from_index(index);
}
iterator begin() { return begin(_data); }
iterator end() { return end(_data); }
}
Şöyle yaparız.Matrix3D<double> m(3, 3, 3);
auto it = std::max_element(m.begin(), m.end());
auto coords = m.coords(it);
std::cout << "x=" << coords.get<0>() << ... << "\n";
Çarpım
Elimizde şöyle bir kod olsun
// dimensions
int m = 4;
int n = 5;
int p = 3;
// 'a' is an 'm×n' matrix
int[][] a = {
{2, 4, -1, 7, 9},
{-2, -6, 6, 4, 3},
{3, 8, 2, 7, -5},
{8, 5, 3, 2, -7}};
// 'b' is an 'n×p' matrix
int[][] b = {
{3, -2, 1},
{8, 0, -9},
{2, 5, 7},
{-1, 6, 9},
{3, -3, 5}};
Şöyle yaparız. İki tane iç içe döngü kurmak yerine IntSream kullanılıyor.
// 'c' is an 'm×p' matrix
int[][] c = IntStream.range(0, m)
.mapToObj(i -> IntStream.range(0, p)
.map(j -> IntStream.range(0, n)
// multiply the entries
// of the i-th row of 'a'
// and the j-th column of 'b'
.map(k -> a[i][k] * b[k][j])
// the sum of the products
.sum())
.toArray())
.toArray(int[][]::new);
- Satırları sütun haline getirmek veya
- Sütunları yukarıdan aşağıya dolaşarak her elemanı yeni bir satıra eklemek
anlamına gelir.
Örnek
Şöyle yaparız
std::vector<double> transpose_vector(const std::vector<std::vector<double>> &column_vec){
std::vector<double> row_vector;
row_vector.reserve(total_entries(column_vec)); // Pre-allocate the space we need
for (auto c : column_vec) {
for (auto r : c) {
row_vector.push_back(r);
}
}
return row_vector;
}
ÖrnekŞöyle yaparız.
public class Matrix
{
private double[][] A;// 2-D array to hold matrix element
private m,n ; // number of column and row.
public Matrix transpose () {
Matrix X = new Matrix(n,m);
double[][] C = X.getArray();
for (int i = 0; i < m; i++) {
for (int j = 0; j < n; j++) {
C[j][i] = A[i][j];
}
}
return X;
}
public double[][] getArray () {
return A;
}
}
Aslında 3 tane liste var ve bunların zip()'i alıyoruz diye düşünülebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder