Giriş
CMake dili ve değişkenlerini öğrendikten sonra bir de CMake ile kullanılan komut satırı parametrelerini de öğrenmek gerekir. Bu yazıda bazı bazı parametrelerle ilgili notlar aldım.
--build seçeneği
Bu seçeneği kullanmazsak CMake sadece make dosyasını üretir ve durur. Ancak devam etmesini istiyorsak yani yaratılan sln veya make dosyası derlenmesini de istiyorsak bu seçeneği kullanırız.
Örnek
Şöyle yaparız.
Normalde CMake dili ile bir değişken yaratmak mümkün. CMake dilindeki set() metodunu kullanırız. Ancak bazen değişkene değeri dışarıdan vermek isteyebiliriz. Bu durumda bu seçeneği kullanırız. Yani bu seçenek bir cmake değişkeni yaratır.
Örnek
Şöyledir yaparız.
Şöyle yaparız.
Generator ismini belirtir. Visual Studio için generator isimleri şöyledir.
1. .sln dosyasının oluşturulacağı dizine gideriz.
2. cmake D:\MyProject\CMakeLists.txt komutunu çalıştırırız. .sln bulunduğumuz dizinde oluşturulur.
CMake birden fazla proje oluşturuyor. Build ve Install projelerini çalıştırmak için şöyle yaparız.
cmake ile make dosyası oluşturulur. Sonra make çalıştırılır.
Örnek
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız. Build files have been written satırı ile make üretimi sonlanır. Arkasından make komutunu çalıştırırız.
Şöyle yaparız.
CMake dili ve değişkenlerini öğrendikten sonra bir de CMake ile kullanılan komut satırı parametrelerini de öğrenmek gerekir. Bu yazıda bazı bazı parametrelerle ilgili notlar aldım.
--build seçeneği
Bu seçeneği kullanmazsak CMake sadece make dosyasını üretir ve durur. Ancak devam etmesini istiyorsak yani yaratılan sln veya make dosyası derlenmesini de istiyorsak bu seçeneği kullanırız.
Örnek
Şöyle yaparız.
cmake --build .
-D seçeneğiNormalde CMake dili ile bir değişken yaratmak mümkün. CMake dilindeki set() metodunu kullanırız. Ancak bazen değişkene değeri dışarıdan vermek isteyebiliriz. Bu durumda bu seçeneği kullanırız. Yani bu seçenek bir cmake değişkeni yaratır.
Örnek
Şöyledir yaparız.
cmake -D<var>:<type>=<value>
ÖrnekŞöyle yaparız.
cmake -DBOOST_INCLUDEDIR:PATH="/path/to/boost/include" ...
-G seçeneğiGenerator ismini belirtir. Visual Studio için generator isimleri şöyledir.
Visual Studio 6
Visual Studio 7
Visual Studio 7 .NET 2003
Visual Studio 8 2005
Visual Studio 9 2008
Visual Studio 10 2010
Visual Studio 11 2012
Visual Studio 12 2013
Visual Studio 14 2015
Visual Studio 15 2017
Şöyle yaparız.cmake -G"Visual Studio 15 2017 Win64" .. # for 64-bit Windows builds (VS2017)
Şöyle yaparız.cmake .. -G"Visual Studio 14 2015 Win64"
Şöyle yaparız.
cmake .. -G"Visual Studio 14 2015"
Şöyle yaparız.cmake -G "Unix Makefiles" /path/to/code
make
VERBOSE=1
Şöyle yaparız.cmake .. -G 'Unix Makefiles'
Windows2. cmake D:\MyProject\CMakeLists.txt komutunu çalıştırırız. .sln bulunduğumuz dizinde oluşturulur.
CMake birden fazla proje oluşturuyor. Build ve Install projelerini çalıştırmak için şöyle yaparız.
msbuild.exe ./ALL_BUILD.vcxproj
msbuild.exe ./INSTALL.vcxproj
Linuxcmake ile make dosyası oluşturulur. Sonra make çalıştırılır.
Örnek
Şöyle yaparız.
cmake ...
make
ÖrnekŞöyle yaparız. Build files have been written satırı ile make üretimi sonlanır. Arkasından make komutunu çalıştırırız.
user:~/libraries/beast$ cmake .
-- The C compiler identification is GNU 6.3.0
-- The CXX compiler identification is GNU 6.3.0
...
-- Configuring done
-- Generating done
-- Build files have been written to: /home/user/libraries/beast
user:~/libraries/beast$ make
--versionŞöyle yaparız.
$ cmake --version
cmake version 3.5.1
CMake suite maintained and supported by Kitware (kitware.com/cmake).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder