Giriş
Açıklaması şöyle
Degenerate Matrix
Determinant'ı 0 olan matristir.
Örnek
Şöyledir.
Şöyledir.
Örnek
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız
Elimizde şöyle bir enum olsun.
Rank 1 Nedir - Satır
Eğer bir matrisin her satırı bir vectör'ün katı ise rank 1'dir. Elimizde şu matris olsun.
Her matris bir çarpma tablosu gibi ise Rank 1'dir. Elimizde şu matris olsun.
Açıklaması şöyle
2x2 bir matriste determinant, alanı verir. Elimizde şöyle bir matris olsun.The determinants of matrices are calculated this way:
1 n
n 1
Determinant'ı bulmak için şöyle yaparız.1 - n ^ 2
Degenerate Matrix
Determinant'ı 0 olan matristir.
Örnek
Şöyledir.
1 0 1
0 1 -1
0 0 0
ÖrnekŞöyledir.
1 1 -2
1 -2 1
-2 1 1
Belirtilen Noktanın Bir Çizginin Sağ veya Solunda Olduğunu Anlamak
Determinant alarak buluruz. Şöyle yaparız.| x2-x1 x3-x1 |
| y2-y1 y3-y1 |
Alanın artı veya eksi çıkması, son noktanın diğer noktaların sağında veya solunda olmasına göre değişir. Eğer alan >0 ise son nokta diğerlerinin solundadır. < 0 ise sağındadır. Örnek
Şöyle yaparız.
public bool isLeft(Point a, Point b, Point c){
return ((b.X - a.X)*(c.Y - a.Y) - (b.Y - a.Y)*(c.X - a.X)) > 0;
}
ÖrnekŞöyle yaparız
isLeft = function(ax,ay,bx,by,cx,cy){
return ((bx - ax)*(cy - ay) - (by - ay)*(cx - ax)) > 0;
}
ÖrnekElimizde şöyle bir enum olsun.
enum class side {
left,
right,
center
};
Şöyle yaparız.int perpendicular_dot_product(point a, point b, point c) noexcept {
const auto ab_x = b.x - a.x;
const auto ab_y = b.y - a.y;
const auto ac_x = c.x - a.x;
const auto ac_y = c.y - a.y;
return ab_x * ac_y - ab_y * ac_x;
}
side determine_side(line l, point p) noexcept {
const auto per_dot = perpendicular_dot_product(l.from, p, l.to);
if(per_dot < 0)
{
return side::right;
}
else if(per_dot > 0)
{
return side::left;
}
return side::center;
}
Rank 1 Nedir - Satır
Eğer bir matrisin her satırı bir vectör'ün katı ise rank 1'dir. Elimizde şu matris olsun.
2 0 -20 10
-3 0 30 -15
0 0 0 0
Her satır şu vectör'un katıdır.1 0 -10 5Rank 1 Nedir - Sütun
Her matris bir çarpma tablosu gibi ise Rank 1'dir. Elimizde şu matris olsun.
* 1 0 -10 5
----------------
2 | 2 0 -20 10
-3 | -3 0 30 -15
0 | 0 0 0 0
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder