26 Eylül 2017 Salı

Jira'da Hata Düzeltmek

Not : Yazıda hata kelimesini kullandım çünkü Jira'yı bir talep takip sistemi olarak değil, yazılım sürecini destekleyici bir araç olarak anlatmak istedim. Ancak bir çok firma Jira'tı talep takip sistemi olarak ta başarıyla kullanıyor. Bu gibi kullanım durumlarında Issue Type olarak Purchase Request Form, Software Installation Request Form gibi tipleri seçiliyor.

Giriş
Jira'da Hata Düzeltmek  yani "Bug Resolution" her zaman karşımıza çıkan bir konu.

Hata düzeltilirken çözüm olarak kullanılabilecek bazı seçenekler şöyle
1. Fixed
2. Invalid,
3. Won't Fix, 
4. Duplicate, 
5. Incomplete, 
6. Cannot Reproduce 

1. Fixed Seçeneği

Affects Version Alanı
Etkilenen sürümdür. Hata açılırken girilmesi gerekir.

Fixed Version Alanı
Hata açılırken hatanın hangi sürümde duzeltilmesi istendiği belirtilir. Eğer bu bilgi aynı ise değiştirilmez, farklı ise düzeltilir.

Time Spent Alanı
alanı ne kadar süre harcandığını içerir. Böylece ne kadar efor harcandığının metriği toplanabilir.

Comment Alanı
Bu alan kesinlikle detaylı açıklama içermeli. Şu tarz olmamalı.
"Fixed in version x.x.x.x, please test".
Ne kadar detay girilmesi sanırım hataya ve şirketin çalışma şekline göre değişebilir. Öneri olarak şu bilgiler girilebilir.
1. What the fix was
2. What other areas were affected by the fix
3. What other areas might be affected by the fix
4. Any special guidance for testing? Are there any concerns over the fix? Special areas of focus for testing?
Eğer detaylı açıklama svn commit log'unda varsa svn revision number yazılıp yönlendirilebilir.

2. Won't Fix Seçeneği
Düzeltmeye değmeyecek şeyler için kullanılır. Burada bir Won't Fix örneği var. Zaten ileride deprecate edilecek kod parçasındaki hatayı düzeltmek geriye uyumluluğu bozmanda mümkün değil. Dolayısıyla Wont't Fix olarak kapatılıyor.

Eğer hata başka bir sistemden kaynaklanıyorsa Won't Fix olarak kapatmak bence yanlış. Won't Fix hata olduğunu kabul etmek anlamına gelir. Hata diğer sistemdeyse Invalid olarak kapatıp, diğer sisteme hata açarak, iki hatayı linklemek gerekir.

3. Invalid Seçeneği
Hatanın kendisinin geçersiz olduğu ve işlem yapılmayacağı belirtilir.

4. Cannot Reproduce Seçeneği
Tekrarlanamayan hataları kapatmak için kullanılır. Problemi kapatmadan önce mümkünse müşterinin ortamında test edilmesi tavsiye ediliyor.

Reviewer Alanı
Problem çözüldü ise yapılan düzeltmeyi gözden geçirmesi beklenen kişi.

Assignee Alanı
Bazı şirketler sorun çözüldükten sonra Jira Issue'sunu "gözden geçirecek" yani reviewer kişisine atıyor. Böylece kimin üzerinde ne kadar iş var görebilirim diyor.

Bazı şirketler ise assignee alanını değiştirmiyor. Gözden geçirecek kişi nasıl olsa Reviewer alanına girilen isme giden e-posta ile haberdar oluyor diyor. Ben ilk yöntemi tercih ediyorum.

Log Work Alanı
"Log Work" menüsü ile hatayı düzeltmek için ne kadar süre harcandığı girilir. Her kullanıcının girdiği süre "Work Log By User" alanında görülebilir.

Diğer
Hatayı Kapatmak
Hata doğrulanıp kapatıldıktan sonra (Close), eğer ileriki bir sürümde tekrar bulunursa yeni bir hata açıp, eski hata ile ilişkilendirmek daha iyi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder