13 Mayıs 2016 Cuma

Jira

JIRA Notlarım
Jira Atlassian firmasının hata takip programı. Joel Test : 12 Steps to Better Code yazısında listedeki 4. satır
1. Do you use source control?
2. Can you make a build in one step?
3. Do you make daily builds?
4. Do you have a bug database?  
Projeler
Jira ile bir çok farklı proje izlenebilir. Bunların listesini "Projects" menüsü altında görebiliriz.

Hata İsimlendirme
Farklı firmalar farklı isimlendirmeleri kullanıyorlar.
Software Change Request (SCR)
Software Problem Report (SPR)

Change Control Board (CCB) veya Software Change Control Board (SCCB)
Konfigürasyon Yöneticisinin (CM) başlatmasıyla Proje müdürü, CM, Takım Liderlerini dahil edecek şekilde çekirdek ekip toplanır.  Gerekli diğer kişiler de davet edilir. CCB sonucunda yap/yapma kararı verilir.

CCB ekibinin hataları kontrol ederken kullanacağı en önemli iki araç Jira ve SVN. Hata çözümlerini kontrol ederken dikkat edilmesi gereken hususlar:
  • SCR sadece problemin çözümüyle ilgili olmalı. Diğer hataların çözümünü ilgisiz bir SCR'a yedirilmemiş olmalı.
  • Doors'ta baseline alınmış ürüne SCR açılmadan herhangi bir değişiklik yapılmamalı
Bazı şirketlerde CCB'de bulunan kişiler Inter Office Memo ile proje başında duyuruluyor. Bu memo Active Personnel,  CCB Personnel, Personnel Left gibi tablolar içeriyor.

Bazı şirketler bununla uğraşmayıp duruma gore CCB ekibini kuruyor.
İçinde Hata Olduğunu Bildiğimiz Yazılımın Sürümü Çıkarılabilir mi ?
Evet

Hataları Filtreleme
Projeler ait hatalar çeşitli kriterlere göre filtrelenebilir. Filtrelenen hatalar views menüsü kullanılarak excel veya word formatında export edilebilir.

Süreç Akışı
Hataların Durumları şöyle olabilir.
Hatalar Create, Waiting for Approval, Open, In Progress, Reopened, Resolved, Closed gibi durumlarda bulunabilir.

Create : Testçi, geliştirici hatayı oluşturur.
Waiting for Approval : Yukarıda bahsettiğim CCB kurulu hatanın ne zaman ve kimin tarafından yapılacağına karar verir.
In Progress : Geliştirici hatayı düzeltiyordur
In Review : Düzeltilen Hata gözden geçiriliyordur.
Resolved : Hata çözülmüştür. Test edilmeyi bekliyordur
Closed : Testçi sorunun hallolduğunu düşünüyorsa hatayı kapatır. Kod yeni sürüme dahil edilir. Eğer sorun hallolmamış ise hata tekrar açılır.


Hata Yaratmak İçin Kullanılan Alanlar
Jira'da Hata Açmak başlıklı yazıya taşıdım.

Hata Clone'lamak
Hataları clone düğmesi ile kopyalamak mümkün. Böylece hızlı giriş imkanı sağlanır.

Hata Linklemek
Hata başka bir hata ile bağlanabilir. More menüsü altında Link seçilirse This issue ... seçenekleri karşımıza çıkar. En çok kullanılanlardan birisi duplicates seçeneği.

Hata Güncellemek
Hata'da değişiklik olunca Jira e-posta gönderir. Değişen bilgi e-postada üstü çizilmiş şekilde görülebilir. Örneğin Assignee değiştirilirse, hataya girilmiş comment değiştirilirse güncellenen bilgi eski ve yeni haliyle gösterilir.

Hata Üzerinde Çalışmak
Start Progress ve Stop Progress düğmeleri ile hata üzerinde çalışıldığı belirtilebilir.

Hata Düzeltmek - Bug Resolution
Jira'da Hata Düzeltmek başlıklı yazıya taşıdım.

Jira Raporları
Faydalı olan bazı raporlar.
Created vs. Resolved Raporu projenin gidişatı hakkında bilgi verir. Kırmızı çizgiyle gösterilen created eğrisi yatay konuma geçtiyse proje dengeli bir hal almış demektir. Created eğrisi halen tırmanmanay devam ediyorsa henüz projenin daha çok işi var demektir. Resolved eğrisinin Created eğrisine yakın olması hataların çabuk düzeltildiğini gösterir.

Jira Rest API'si
Projeleri görmek için
http://jira.mycompany.com.tr/rest/api/latest/project


FishEye
FishEye Atlassian firmasının Jira ile tümleşik gelen Source Control (yani SVN) gösterim programı.

Grafikler
Repositories / Reports / Code Metrics seçilirse projeyle ilgili bir sürü grafik görülebilir.

Commit Farklarına Bakmak
FishEye ile commitlerin farkına bakabiliriz. Source sekmesinde View > Side-by-Side Diff seçilirse farklar kolayca görülebilir.

Cruicible
Kod gözden geçirmesi için kullanılıyor. Doküman gözden geçirmek için uygun değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder