3 Nisan 2015 Cuma

Unix Linux türevleri

Unix Linux Türevleri
İşletim sistemleri sürekli yeni versiyonları ile gündeme geliyorlar. Ben de konuyu anlamak için aşağıdaki şekli Unix Wars başlıklı yazıdan aldım.
İki tane ana Unix dalı var. Biri BSD diğeri ise System V ailesi.
Bir başka şekli ise buradan aldım ve aynı aile üyelerini gösterecek şekilde işaretledim.


Her iki aile içinde de beni en çok ilgilendiren şey socket arayüzünün BSD dalı tarafından standartlaştırılması.

Unix'lerin Ortak Noktası
Unix işletim sistemlerinin ortak noktası Single Unix Specification'a uyumlu olmaları. Single Unix Specification sunulan araçlardan, API'lere kadar herşeyin nasıl olması gerektiğini belirtiyor. Ayrıca bir Unix işletim sisteminin The Open Group'a kayıt olması gerekir.

Linux'ların Ortak Noktası
Linux'lar ise Linux Standard Base dokümanına uyumlular. Bu doküman aynı zamanda bir ISO standardı.

POSIX
Unix ve Linux'un ortak buluşma noktası ise Posix. Her iki standard Posix uyumlu oldukları için, Unix ve Linux birbirlerine benzerler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder