27 Mart 2016 Pazar

Javascript

Javascript bir client side scripting teknolojisi. Buradan aldığım şekilde mavi renkle gösterilen daireye denk geliyor.

Javascript ve DOM
Javascript her zaman bana karışık geldi. Aşağıya bazı işime yarayacak şekilleri ekliyorum.
Buradan aldıklarımda temel Document Object Model (DOM) nesnelerine erişimi gösteriyor.

Aşağıdaki şekli ise buradan aldım.

Buradan aldığım şekilde ise DOM'un aslında çok daha kapsamlı olduğunu görebiliyoruz.
window.history
window.history.back(); ile bir önceki sayfaya gidilir.

Javascript ve sayılar
Javascript'te sayı olarak sadece number veri tipi mevcut. 

toFixed
Sayıyı string'e çevirmek için kullanılır. Örnek:
Javascript ve String
replace
Bu metod ilk eşleşen kısmı değiştirir. String'in eşleşen her kısmını değiştirmek için /g seçeneği ile kullanmak lazım. Örnek:
Array Sınıfı
Javascript Array sınıfı yazısına taşıdım.

Javascript ve Dictionary
Dictionary aşağıdaki gibi tanımlanır.
a = {"staticData":['Blue','Green']}//name-to-array dictionary
a.staticData [0] şeklinde erişilebilir.

setTimeout
Javascript ve Timer yazısına taşıdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder