12 Şubat 2012 Pazar

Çağrı Detay Raporu (CDR)

Çağrı Detay Raporu (CDR) İşlenmesi


CDR Nedir

Faturaların hesaplanmasında "Call Detail Record" (CDR) verisi kullanılıyor. CDR'ın bir başka açıklaması için burayı da okuyabilirsiniz.Bu terimin türkçesi ise "Çağrı Detay Raporu". Santraller çeşit çeşit oldukları için herbiri değişik formatlarda CDR üretebilir. Aşağıda bazı ham CDR örneklerini bulabilirsiniz.


CDR işlenmesini gösteren aşağıdaki şekli buradan aldım.






Mediation Sistemi

Faturalama sistemine gelen CDR verisi ham formatta oluyor ve kullanılabilmesi için bu verinin öncelikle "Mediation" denilen bir sistem tarafından daha kullanışlı ve ortak bir formata getirilmesi gerekiyor. Mediation'i temsil eden aşağıdaki şekli buradan aldım. Şekilde de bir çok santral tipinden gelen verinin mediation sistemine girdiği görülebiliyor.


Bir çok santral gönderdiği CDR dosyasında görüşme süresini desisaniye (saniyenin onda biri) olarak ölçebiliyor. Eğer santraller ölçüm için farklı birimler kullanıyorsa bu farkın "Mediation" sistemi tarafından ortadan kaldırılması gerekiyor.

Dünyada çok büyük telefon şirketleri günlük olarak milyonlarda CDR işliyorlar. Örneğin Sprint günlük olarak 365 milyon CDR işliyormuş.

Sahiplendirme (Guidance)
Bu aşamada görüşmenin hangi hesap tarafından yapıldığı bulunuyor. Yani görüşme sahiplendiriliyor.

Rating Sistemi
Faturalama sisteminin bir parçası olan Rating sistemi CDR verisini alarak bir aramanın fiyatını çıkarıyor.

1 yorum: