28 Kasım 2016 Pazartesi

HDLC (High Level Data Link Control) protokolü

HDLC ve Hava Kuvvetlerimiz
Hava Kuvvetlerinin elindeki bir çok radar mesajlaşırken HDLC ( (High Level Data Link Control) protokolünü kullanıyor. "Radar Ağı" (Radnet) projesinde HDLC protokolünü kullanan Radar Message Conversion Computer (RMCC) (Türkçesi : Radar Mesaj Çevirim Bilgisayarı) bilgisayarını kullanılmakta.

HDLC bir Layer 2 (yani Data Link) protokolü. Layer 2 protokoller aynı LAN içindeki iki cihaz arasında paketlerin hatasız olarak aktarılmasını sağlar. Örneğin LAN içindeki Layer 2 protokolü Ethernet protokolüdür.

Bu protokolü bilmeden rahatça mesajlaşabilmek için "MicroGate" firmasının "Synclink GT4" kartı kullanılırsa bu kart aldığı/verdiği mesajları HDLC protokolüne çeviriyor ve programlama yükünü azaltıyor.

Kartın 2 veya 4 RS-232 portu modeme bağlanarak radarla mesajlaşma yapılıyor.

HDLC ve Frame
HDLC protokolünde frame ayracı olarak 0x7E kullanılıyor. Aşağıdaki şekilde bunu görmek mümkün. Ethernet'te alışageldiğimiz MAC adresleri HDLC'de bulunmuyor.

  
HDLC ve Diğer Uygulamaları
HDLC protokolünün diğer başka platformlarda da kullanıldığını göstermek için aşağıdaki resmi buradan aldım. Örnekte de görüldüğü gibi sonar HDLC ile TACTICOS Savaş Yönetim Sistemine bağlanmış.



2 yorum:

  1. Merhaba elimde MicroGate SyncLink USB ürünü var ve HDLC modda haberleşmeye çalışıyorum. Clock hızım 1 MHz. Port açıp gerekli ayarlamaları yapmama rağmen (en azından öyle olduğunu düşünüyorum) gelen dataları okumak istediğimde MgslRead fonksiyonunda program takılıp kalıyor. Fonksiyondan dönüş alamıyorum. Diğer okuma fonksiyonlarında da (MgslReadWithStatus mesela) durum aynı. Dataları beklediğim tarafın doğruluğunu kontrol ettim. Osiloskoptan baktığımda gelen data ve clock sinyallerini görebiliyorum. Ancak MicroGate tarafında okumakta sorun yaşıyorum. Sorun yaşamadan okuma yapabilmek için nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? Eğer elinizde varsa ve sakıncası yoksa ilgili kod bloklarını paylaşabilir misiniz (Haberleşme parametrelerini ayarladığınız bölümün mesela) ?

    YanıtlaSil